Prospects of comercialization of craft beer as a gastronomic product in the city of Manta, Ecuador

Authors

DOI:

https://doi.org/10.29076/issn.2528-7737vol16iss41.2023pp69-80p

Keywords:

beer, consumption, survey, gastronomy, Manabí

Abstract

In the tourism sector there is a wide variety of gastronomic products that are part of the set of foods andbeverages offered in a given destination. Consumers, faced with this diversity, observe very well the characteristics of the product they want to acquire, even in high consumption beverages, such as beer. The objective of this study was to identify the perspectives and potentialities that craft beer has among    tourists and    residents of the city of Manta, for this a survey was conducted to a sample made up of 334 individuals of different ages. The results reveal a favorable perspective about the possibilities of incorporating the aforementioned drink as part of the local gastronomic offer, as well as important levels of customer demand in terms of the quality and presentation of the product. It is concluded that craft beer has good acceptance among the group of subjects who were surveyed.

Keywords: beer; consumption; survey, gastronomy; Manabí.

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Author Biographies

  • Manuel Rolando Velásquez Campozano, Universidad Laica Eloy Alfaro de Manabí

    Docente Titular de la Facultad de Hotelería y Turismo, de la carrera de Hospitalidad y Hotelería con estudios de postgrado realizados en la Escuela Superior Politécnica del Litoral, con el título de Magister en Sistema de Información Gerencial.

    Con formación de tercer nivel en la Universidad Lacia Eloy Alfaro de Manabí con el título de Ingeniero en Sistemas, con una amplia experiencia en la docencia de 12 años en el nivel superior; líder de proyecto de investigación y presidente de comisión académica.

    Adicionalmente, participación en varios Cursos, Seminarios y Congresos en la especialidad de Informática.

  • Leydy María Cevallos Barberán, Universidad Laica Eloy Alfaro de Manabí

    Docente con título de pregrado en Administración de Empresas Hoteleras, con Maestría en Gestión Internacional del Turismo mención en Destinos Turísticos, Máster en Organización de Eventos, Protocolo y Turismo de Negocios ( por la Universidad de Lleida y la Escuela de Hotelería y Turismo OSTELEA, profesional que se ha desempeñado en el Sector Púbica en la Gestión de Destinos Turísticos, adquiriendo experiencia en Gestión y aplicación de Normas Técnicas y de Calidad en el sector turístico, y en el sector privado como Administradora de Restaurante, además con una amplia experiencia en la Organización de Eventos, contando con una certificación en competencias laborales como Organizadora de Eventos, autora de artículos en torno al área turística, indexadas al área de estudio

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Published

2023-01-31

How to Cite

Prospects of comercialization of craft beer as a gastronomic product in the city of Manta, Ecuador. (2023). CIENCIA UNEMI, 16(41), 69-80. https://doi.org/10.29076/issn.2528-7737vol16iss41.2023pp69-80p

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